În weekendul 11-13 noiembrie, când s-au desfășurat cele mai intense campanii de Black Friday 2022, magazinele online din România au înregistrat vânzări în valoare de aproape 21 de milioane de euro, în creștere cu 1,5% față de aceeași perioadă a anului corespunde cu 2021.
Datele sunt furnizate de Limitless Agency, agenția de marketing online care a analizat datele comerciantului.
Cea mai mare comandă de Black Friday a fost un televizor în valoare de 148.731 de euro.
Publicația nu indică ce magazin online a făcut vânzarea și nici ce model este. Experții speculează că la un preț de 156.000 de dolari se poate vorbi de un televizor Samsung 4K MicroLED care atinge o diagonală de până la 280 de centimetri, tehnologia urmând să fie pe piață în 2021.
Este printre singurele televizoare disponibile pe piață la prețul menționat mai sus, făcându-i pe pasionați să creadă că este modelul care a stabilit recordul de Black Friday.
Potrivit statisticilor Agenției Limitless, care au analizat date de la 568 de magazine online, magazinele online au raportat o creștere a vânzărilor totale între 5% și 10% în cele mai aglomerate zile ale ediției de Black Friday 2022. Astfel, cifra de afaceri a crescut cu 1,5% (aproape 21 de milioane de euro), numărul de comenzi cu 3% (150.499 comenzi), venitul mediu pe utilizator cu 6,2% (2 euro) și rata de conversie cu 1% mai mare (la 2,4). %).
S-au înregistrat scăderi ale comenzii medii – cu 2% (până la 126 de euro), ale numărului de utilizatori – cu 3% (5 milioane de utilizatori) și ale numărului de sesiuni în magazinele electronice – cu 5% (până la 7,6 milioane de sesiuni) înregistrate. .
Industrii de top cu cele mai mari câștiguri în weekendul Black Friday 2022 față de 2021:
● IT & C: 16 milioane EUR, în scădere cu 1,4%
● Moda: 1,8 milioane de euro, in crestere cu 8,5%