Ai decis să faci ceea ce îți place sau te-ai săturat să lucrezi pentru altcineva și să trăiești din salariu? Vrei să te auto-actualizezi și să obții independență financiară? Simți că ești gata să-ți începi propria afacere? Iată un ghid înființare firmă. Antreprenoriatul este de departe cel mai rentabil mod de a te îmbogăți,  îți poți extinde potențialul și îți poți împărtăși abilitățile și, de asemenea, poți crea produsul pe care îl dorești pe piață. 

Ce ar trebui să iei în considerare înainte de a începe o afacere?

Multe companii sunt create extrem de impulsiv, dar pe lângă dorința de a lucra pentru sine, există și alte lucruri la care să te gândești. 

Ce vrei cu adevărat să faci?

Înființarea unei firme nu ar trebui să fie motivată exclusiv de bani. În schimb, principalul motivator ar trebui să fie ideea și dorința de a schimba lumea în bine. Poate ai abilități pe care alții nu le au? Poate poți îmbunătăți un produs sau un serviciu existent? Trebuie să știi foarte clar despre ce vrei să faci.

Unde vrei sa lucrezi?

Sună banal, dar este de fapt destul de dificil să știi unde vei lucra. Gândește-te la viitorul tău și la viitorii tăi clienți. Ai de gând să lucrezi în oraș sau să ieși din oraș?  În ce zonă a orașului tău dorești să deschizi un birou? Sau poate vrei să lucrezi de acasă la început? Toate detaliile mici joacă un rol important.

Alege cu atenție numele companiei

Numele companiei poate fi schimbat în viitor, dar aceasta nu este cea mai bună soluție. Deci, gândește-te la numele firmei chiar acum. Memorabilitatea numelui unei firme este o mare parte a succesului întregii tale afaceri și trebuie, de asemenea, să te asiguri că nimeni nu folosește numele și că este disponibil ca marcă comercială.

Cum vei găsi clienți?

Nu există afaceri fără clienți. Gândește-te la modul în care firma ta va căuta clienți, la ce costuri va trebui să faci față și la cât de profitabilă poate deveni firma. În acest fel, poți „valida” ideea pentru tine și poți câștiga încredere, că începerea unei afaceri este calea potrivită pentru tine. Dacă este posibil, poți chiar să îți testezi ideea contactând potențialii clienți și solicitând feedback direct cu privire la ideea ta. Cine știe, poate așa îți vei găsi primii potențiali clienți.

Idee de afaceri

Alege o nișă. Pentru a începe, alege nișa în care dorești să îți construiești afacerea. Efectuează o selecție inițială, ia în considerare câteva idei, exclude-le pe cele care prezintă defecte evidente (prea multe companii sunt implicate în acest lucru sau produsul nu este solicitat pe piață). Trebuie să înțelegi ce nișă va ocupa produsul sau serviciul tău, pentru a înțelege dacă va exista cerere pentru acestea.

Studiază piața. Acum, că ai decis direcția în care dorești să te deplasezi, trebuie să studiezi temeinic piața în care dorești să îți construiești afacerea. Efectuează cercetări de marketing – există o cerere în acest segment, ce nevoi și preferințe au consumatorii, indiferent dacă sunt dispuși să plătească pentru produsul sau serviciile tale, care sunt principalii concurenți, ce factori influențează comportamentul de cumpărare.

Fă o analiză financiară. Apoi, trebuie să efectuezi o analiză financiară. Pentru a face acest lucru, trebuie să calculezi toate costurile posibile:

Costuri directe – pentru materii prime și materiale (pentru producție), pentru achiziționarea de bunuri (în comerț), costul salariilor pentru angajați.

Costuri indirecte – chirie, facturi la utilități, publicitate, mobilier de birou, instruire a personalului, taxe (pensie, contribuții la asigurările sociale), licențe și permise, asigurări etc.

După deducerea acestor cheltuieli, se va vedea cât de promițător este proiectul tău, dacă vor exista venituri din acesta și ce fel. Reține că înființarea unei firme doar de dragul banilor nu are niciun sens. Este chiar posibil ca în primii ani, noua firmă să nu fie rentabilă, iar acest lucru este normal. Succesul nu vine într-o zi, iar atingerea înălțimilor în orice domeniu necesită dăruire și angajament. Înființarea unei firme necesită puțin curaj și multă inspirație. Dacă ai ambele componente, referințele oficiale și procedurile birocratice sunt doar un proces de parcurs.

Înființare firmă online

Există destul de multe firme pe internet și pot fi create de agenții web, agenții creative, companii de internet, dezvoltatori web, agenții de publicitate etc. Principalele caracteristici la înființare firmă online, sunt costul relativ ieftine, utilizatorii online și multe altele. Agenţiile SEO care se ocupă de înființări firme online dispun de echipamente și sunt implicate în principal în crearea de site-uri, găzduirea acestora, precum și în generarea de idei de marketing și publicitate.

Pentru a crea o astfel de firmă online, este suficient să ai o dorință, un capital inițial, să poți înțelege oamenii și să ai o mică idee despre specificul afacerii. Principala problemă a industriei nu este atât concurența cu profesioniștii sau exploatațiile mari, ci amatorii, care sunt produși în număr mare de universități tehnice. Prin urmare, sarcina principală este formarea unui personal nu din „studenți”, ci din profesioniști puternici. 

Departamentul IT

În agenția SEO, departamentul IT este unul dintre cele mai dominante în structura sa. Programatorii, administratorii și alți specialiști ai departamentului IT vor asigura implementarea de înaltă calitate a înființării de firme online comandate de clienți. Departamentul este format dintr-un director IT și specialiști. Un specialist nu este suficient pentru a deservi agenția, deoarece de obicei, clienții comandă nu numai dezvoltarea site-ului, ci și mentenanța acestuia. Și pentru aceasta, dispune de un personal suficient de specialiști IT care să călătorească de la un birou al companiei clientului la altul și să-i ajute să actualizeze listele de prețuri și secțiunea „știri despre companie”. De aceea, pentru înființare firmă online ai nevoie doar de o agenție SEO care prestează astfel de servicii.

Înființare SRL online

La fel ca în orice activitate, capacitatea de a gestiona, de a fi șef și de a face afaceri sunt doar abilități care vin odată cu timpul și experiența. Un început bun se referă mai mult la încredere și inspirație decât la o listă de sarcini. Din acest motiv, vei învăța mai întâi ce poți face pentru a înființa un SRL online. Adesea, cel mai mare obstacol cu ​​care se confruntă proprietarii de afaceri, este acela că nu sunt familiarizați cu procesul și încearcă să afle cum să înființeze un SRL online. 

Pasul 1: plan de afaceri

Ai deschide o afacere cu cărămidă și mortar fără un plan de afaceri? La fel, nu ar trebui să încerci să deschizi un magazin online fără acesta. Un plan de afaceri este esențial pentru dezvoltarea SRL-ului și a cadrului necesar pentru a construi o afacere de succes. Un plan de afaceri pentru o afacere online ar trebui să includă abordarea care va fi utilizată pentru finanțarea, comercializarea și promovarea afacerii. De asemenea, ar trebui să îți faci o idee clară despre cum vei obține succesul. Dacă ai nevoie de finanțare, vei avea nevoie și de acest plan de afaceri pentru a atrage capital de risc către ideile tale. Aceste elemente nu devin mai puțin importante doar pentru că economisești cheltuielile de serviciu.

Pasul 2: alegerea unei structuri de afaceri cu amănuntul online

După crearea unui plan pentru afacerea ta online, va trebui să alegi o structură de afaceri adecvată. Dacă nu ești sigur de structura care funcționează cel mai bine pentru compania ta, ia în considerare reducerile fiscale și cerințele fiecăruia. O agenție care oferă servicii de acest fel, te poate ajuta cu această decizie. După luarea acestei decizii, vei putea depune toate documentele pentru a face SRL-ul online și numele acestuia legitim. Acesta este de obicei sfârșitul procesului offline. Acum este timpul să iei măsuri pentru a-ți face SRL-ul online.

Pasul 3: alegerea produselor pe care le vei vinde

Deși planul tău de afaceri a prezentat probabil tipurile generale de produse pe care dorești să le vinzi, acest pas implică o listare mai detaliată a ofertelor tale. Ar trebui să incluzi diferitele produse, precum și culorile, dimensiunile și alte caracteristici unice ale acestora. În plus față de a decide asupra tipurilor de produse, vei decide și modul în care vor fi produse. În general, dacă nu îți faci propriile oferte, va trebui să găsești un furnizor sau să găsești o soluție care îți va permite să distribui prin revânzare sau expediere.

Pasul 4: obține coduri de bare pentru produsele tale

Pentru a vinde în mod legal produse către consumatori printr-un SRL online, vei avea nevoie de coduri de bare pentru fiecare articol pe care îl vinzi. Produsul tău vine în diferite dimensiuni, culori sau modele? Vei avea nevoie de un cod de bare separat pentru fiecare produs cu fiecare combinație de caracteristici. Din fericire, cumpărarea codurilor de bare este de obicei ușoară, prin intermediul online. Poți cumpăra chiar și cantități mari de coduri secvențiale reduse prin diferite servicii online.

Pasul 5: inventarierea clădirilor

Dacă te configurezi doar online, trebuie să ai un inventar decent. Acest lucru este adevărat indiferent dacă magazinul tău de comerț electronic este singurul tău magazin. Nimic nu poate face o afacere online să piardă bani, ca o sumedenie de comenzi de rezervă. Pe lângă crearea inventarului, va trebui să iei o decizie de stocare. Vestea bună este că, chiar dacă nu ai bani pentru a te aproviziona singur, multe companii îți vor stoca articolele și le vor expedia atunci când comenzile ajung la un preț accesibil.

Înființare PFA online

Cum să înființezi un PFA online legal și să desfășori activități fără a te înregistra ca antreprenor individual, plătind impozit pe venit profesional? Aceste probleme au devenit relevante datorită modificărilor recente ale legislației. Pentru a face acest lucru, este necesar să trimiți o notificare completă a formularului stabilit cu privire la implementarea unor astfel de activități, către autoritatea fiscală. Un document similar este necesar pentru a fi prezentat inspectoratului fiscal chiar dacă activitatea specificată nu mai este desfășurată de către o persoană fizică. Cel mai simplu mod de a înființa un PFA online este să apelezi la o agenție SEO, WEB etc. care oferă astfel de servicii. Intră pe site-ul agenției și completează formularul online.

Completarea datelor

În câmpurile chestionarului, sunt indicate informațiile necesare pentru completarea documentelor. Serviciul te va ajuta să alegi tipurile de activități și sistemul de impozitare.

Pregătirea documentelor

După introducerea datelor, serviciul pregătește automat documente în conformitate cu legislația României. Toate șabloanele sunt actualizate în timp util. Toate documentele sunt comparate cu cărțile oficiale de referință și sunt pregătite într-un format care poate fi citit de mașină, cu un cod de bare bidimensional.

Înregistrare la fisc

Descarcă și imprimă documente. Serviciul îți va spune ce birou fiscal să contactezi.

Deschiderea unui cont la bancă

După finalizarea înregistrării la fisc, va trebui să deschizi un cont curent la o bancă. PFA-ul tău este acum gata de lansare.

Cele mai importante documente pentru PFA online

  • Cerere de înregistrare a antreprenorilor individuali
  • Instrucțiuni de înregistrare IP
  • Chitanță pentru înregistrarea antreprenorilor individuali.

Pentru a deveni antreprenor oficial, pentru a-ți face propria afacere, pentru a încheia contracte, trebuie să te înregistrați la Registrul Comerțului. În general, procesul de înregistrare a unui antreprenor individual este completat online. Singurul avertisment este că ar putea fi necesar să mergi pentru a înregistra o semnătură electronică. Dacă ai completat coloana CNP, atunci datele C.I. nu trebuie indicate în cererea de înregistrare a unui antreprenor individual. Numele corecte ale regiunilor, orașelor și străzilor sunt disponibile în meniul derulant, acest lucru te va scuti de erori la completarea datelor și de la posibilele refuzuri de înregistrare ca urmare a acestui lucru. Perioada maximă pentru primirea unui răspuns este de 5 zile de la data depunerii unei cereri de înregistrare a unui antreprenor individual. Răspunsul vine pe e-mailul pe care l-ai specificat în timpul înregistrării. În caz de refuz, vei fi notificat și îți va fi indicat motivul, după care poți aplica din nou. Pentru a evita toate aceste neplăceri, este mai bine să apelezi la o firmă care furnizează servicii de înfiinţări PFA, SRL online și firme online sau fizice. Astfel, în 15-20 de minute completezi cererea și imediat primești dosarul pe care va trebui să îl duci la Registrul Comerțului. În doar două zile vei avea firma, SRL-ul sau PFA-ul înfiinţat.

Articolul următorConsultanță fonduri europene nerambursabile de la Cashconsult.ro