Directorul executiv al Dacia, Denis Le Vot, a declarat într-o discuţie cu patru jurnalişti români că motoarele termice ale grupului Renault vor continua să existe pe piaţă de cel puţin 13 ani.

„În cazul mașinilor termice, inclusiv hibrizilor, vedem cel puțin 13 ani (nn – până în 2035 când mașinile termice nu mai pot fi vândute în Europa) de existență, ceea ce înseamnă două generații de vehicule. Asta, desigur, dacă până în 2035 lucrurile nu vor fi altfel din punct de vedere legislativ. Iar povestea termicelor nu se termină nici în 2035 pentru că există un spectru internațional, dincolo de Europa”, a declarat Denis Le Vot, potrivit economya.net.

Referitor la planurile de electrificare a mărcii Dacia, Denis Le Vot a spus că la un moment dat vor fi necesare.

„Situația nu trebuie luată în considerare separat, ci la nivel de grup. Dacă Dacia ar fi pe cont propriu, i-ar fi greu cu regulamentele CAFE. Cu ajutorul Renault, lucrurile devin mult mai ușoare. Deci este vorba despre doi frați care joacă un joc inteligent. Strategia noastră deliberată este să apărăm departamentul ICE cât de mult putem. Și putem! Pentru că avem Renault care ajută Dacia cu reglementările CAFE (nn – reducerea emisiilor medii de grup) și avem mașini foarte ușoare cu motoare mici. Asta înseamnă eficiență în ceea ce privește emisiile de CO2”, a spus șeful Dacia.

Următorul model după Spring care va deveni electric va fi Sandero. Oficialul a spus că „va avea loc trecerea la modelele electrice ale Daciei. Pentru că din 2035 trebuie să avem doar mașini electrice. Dacia va fi o marcă electrică. Prima întâlnire cu un nou model electric Dacia va fi la următoarea generație Sandero care, să zicem, va apărea în 2028 – 2029, adică departe de momentul prezent. A doua întâlnire cu o Dacia electrică va avea loc în noile generații de Duster și Bigster (nn – prima generație Bigster nu va fi electrică), cândva în 2032 – 2033”.

„Ce se va întâmpla exact până atunci, sunt bucuros să spun că nu știu. Pentru că suntem destul de norocoși să avem timp să decidem. Ideea este că atunci când vom decide să facem noi modele Dacia electrice, vom putea lua de pe rafturile celei mai bune companii din Europa din domeniul mașinilor electrice (nn – Renault) exact ceea ce ne trebuie. Noi, Dacia, nu trebuie să ne asumăm riscuri mari. Trebuie doar să studiem piața și să scoatem de pe raft tehnologiile potrivite despre care am tot vorbit”, a spus Denis Le Vot.

CEO-ul Dacia a dat exemplul modelului Jogger care „va apărea pe piață în doar trei luni. Acesta va folosi tehnologia Renault E-Tech. Pentru că a venit timpul pentru asta. Așa că mașina va fi hibridă, va avea transmisie automată pentru că o dorește multă lume, va oferi 140 de cai putere și va fi eficientă din punct de vedere al emisiilor. Pentru toate acestea, noi, Dacia, nu trebuie să investim aproape nimic. Pentru că mergem la rafturile Grupului Renault, primim ceea ce ne trebuie și toată lumea este fericită.”

Totuși, dacă la Mioveni va fi produs sistemul de propulsie pentru Jogger, nu același lucru se va întâmpla cu viitoarea generație Sandero care va avea și versiune electrică, potrivit unui comunicat al lui Denis Le Vot.

„Se vede o „specialitate” în producția de mașini Dacia. Mașinile „low drive” produse în Maroc, le aveți „high driving” în România. După cum spuneam, prima întâlnire cu un model electric de la Dacia va fi un model „low drive” și bineînțeles, după următoarele Duster și Bigster care vor avea motoare termice și sisteme hibride, va exista o generație Duster – Bigster. cu motoare electrice. Dar asta doar în 2022-2023.”

Articolul precedentDoi șoferi au socotit cu prețul unei mașini electrice și altul cu combustibil, după creșterea prețurilor la energie. Ceea ce este mai rentabil
Articolul următorOpel recheamă aproape 200.000 de mașini. Pericol la sistemul de frânare