Interesul românilor pentru mașinile electrice a crescut în acest an, în legătură cu creșterea prețului la benzină și motorină.
După creșterea prețului energiei electrice și dispariția unor stații unde mașinile electrice puteau fi taxate gratuit, mulți șoferi se gândesc la ce variantă este mai profitabilă acum și nu le este clar dacă mașinile electrice sunt o modalitate reală de a economiseste bani.
Costin Giurgea, producător al programului PROTV Superspeed, a calculat pentru Europa Liberă cât consumă mașinile electrice și clasice cu noile prețuri.
„Consumul mașinilor electrice este undeva între 18-19 și 29-30 kWh, în funcție de tip, stil de condus, temperatura exterioară, dacă este vară sau iarnă. Îmi place să cumpăr în medie 25 kWh”, a precizat Giurgea.
Încărcarea completă variază în funcție de locul în care vă încărcați mașina electrică, de la cel mai mic preț de pe piață, de la Hidroelectrica (cca. 0,7 lei kw/h) până la cel mai scump, prețul încărcării rapide de la stațiile de încărcare este de 2,49 lei.
Prețul poate fi între 17,5 și 60 de lei la 100 de kilometri, și 70 de lei la 100 de kilometri cu o mașină pe benzină, și 80 cu motorina, conform calculelor lui Giurgea. Pentru ambele mașini, a folosit un consum mediu de 10 litri la suta de kilometri.
„Mașina electrică merită dacă o încarci acasă. Cât timp? Asta e o întrebare la care pot răspunde și alții, depinde cât de mult crește prețul energiei”, a conchis Giurgea.
Un membru al Clubului Tesla România a efectuat un experiment pentru Europa Liberă și a condus timp de două zile o mașină electrică și o altă mașină clasică pentru același număr de kilometri, comparând costurile. Diferența depășește 200 de lei.