Atunci când cumpără o mașină la mâna a doua, românii țin cont de mai multe criterii, începând de la prețul și vechimea mașinii până la marca preferată.
Culoarea caroseriei afectează cât de repede se vinde o mașină.
O platformă online care permite utilizatorilor să acceseze istoricul oricărei mașini prin codul VIN a realizat un studiu privind modul în care culoarea mașinii afectează direct viteza sau dificultatea vânzării unui vehicul second-hand.
Primul pe lista culorilor care ajută cel mai mult la vânzarea unei mașini este galbenul, potrivit carVertical, citat de g4media.
Cu o medie de stat de doar 20,8 zile pe piață, mașinile rulate cu exterior galben se vând mai repede.
„Vedem clar că galbenul este o excepție pentru România în regiune. Chiar și în comparație cu țările vecine precum Ungaria, mașinile galbene sunt clar mai vândute în România. Este nevoie de aproximativ 3 săptămâni pentru a vinde un vehicul galben în România și, în timp ce este nevoie de aproape în același timp, pentru a vinde o astfel de mașină în Ungaria, galbenul este culoarea cea mai lentă de vânzare acolo. Aceasta arată cât de diferite pot fi piețele vecine”, a explicat Matas Buzelis, director de comunicații la carVertical.
Locul al doilea este ocupat de argintiu, mașinile care au această culoare se vând după aproximativ 21,6 zile.
Locul trei este ocupat de culoarea non-neagră, mașinile care au această nuanță având în medie doar 22,9 zile de vânzare.