Joi, 27 octombrie, Uniunea Europeană a ajuns la un acord privind legea care interzice vânzarea de mașini noi echipate cu motoare cu ardere internă, cu scopul de a accelera trecerea la vehicule electrice și de a lupta împotriva schimbărilor climatice, transmite Reuters.
Negociatorii din statele membre UE și Parlamentul European, care trebuie să adopte noua legislație, precum și Comisia Europeană, care elaborează noile legi, au convenit că producătorii de automobile trebuie să obțină o reducere de 100% a emisiilor de CO2 până în 2035, ceea ce va permite face imposibilă vânzarea de mașini noi pe benzină și diesel în blocul comunitar.
„Acest acord este o veste bună pentru șoferi. Noile mașini cu emisii zero vor deveni mai ieftine, mai disponibile și mai accesibile tuturor”, a declarat negociatorul Parlamentului European Jan Huitema.
La rândul său, vicepreședintele executiv al European Green Deal, Frans Timmermans, a declarat că acordul trimite un semnal puternic industriei și consumatorilor.
„Europa îmbrățișează tranziția către mobilitatea cu emisii zero”, a adăugat oficialul european.
Acordul prevede o reducere cu 55% a emisiilor de CO2 de la mașinile noi începând din 2030, față de nivelul din 2021, un obiectiv mult mai ambițios decât cel actual, care prevedea o reducere de 37,5%. Vehiculele comerciale noi trebuie să obțină o reducere de 100% a emisiilor de CO2 până în 2035 și o reducere cu 55% până în 2030.
Pe fondul presiunii crescânde din partea autorităților de reglementare, șeful mărcii Volkswagen, Thomas Schaefer, a anunțat că din 2033 marca va produce doar mașini electrice în Europa.