România este una dintre cele mai puțin transparente piețe auto din Europa, conform indicelui de transparență a pieței auto al carVertical.
În acest clasament, România se află pe locul 20 din 23 de țări. Prin urmare, fiecare a cincea mașină uzată are kilometrajul returnat, iar valoarea medie ștearsă de odometru este de aproximativ 50.000 de kilometri (48.090 de mile).
Aceasta înseamnă că un cumpărător nu poate doar să plătească în exces pentru un vehicul, dar poate avea și probleme în programarea întreținerii pe baza înmatriculărilor false.
Peste două treimi din parcul de mașini second hand este importat (67,19%) și mai mult de jumătate dintre vehicule sunt avariate (57,03%).
Majoritatea țărilor care oferă mai puțină transparență au o valoare medie scăzută a prejudiciului, iar România nu face excepție, ocupând locul 4 în clasament cu 2.938 de euro.
România, în schimb, este mai bună din punct de vedere al vechimii parcărilor la mâna a doua. Mașinile rulate au puțin peste 9 ani (9,19 ani), ocupându-se pe locul 9 din 23 în clasamentul piețelor auto europene analizate de Indexul de transparență a pieței auto.
Cea mai puțin transparentă piață de mașini second hand se află în Letonia, cu un indice de transparență de -142,7 puncte. Aici, în jur de un sfert (23,6%) din vehicule li se returnează kilometrajul, iar valoarea medie este de aproape 47.500 km.
Clasamentul este urmat de Ucraina (minus 141,9 puncte), Lituania (minus 108,4 puncte) și România (minus 100,8 puncte).
Ucraina este campioana importurilor de mașini: peste 80% dintre vehiculele din această țară provin din străinătate. Nici Letonia (75,5%), România (67,2%) și Lituania (75,3%) nu sunt departe.