Mii de vehicule oprite în trafic în anul 2022 de către inspectorii Registrului Auto Român (RAR) au fost declarate neconforme, după ce verificările au scos la iveală deficiențe tehnice extrem de periculoase.

Din totalul de 37.573 de autovehicule oprite în trafic pe toată țara, 5,73% dintre ele prezentau deficiențe tehnice grave și/sau periculoase, transmite RAR, precizând că procentul nu se referă la parcul auto din România și că doar acestea sunt staționare pentru verificare. vehicule care pot avea probleme tehnice.

„Registrul Auto Român a verificat 37.573 de autovehicule aflate în circulație, din punct de vedere tehnic, în primele șase luni ale anului 2022, la nivelul întregii țări. În urma verificărilor, inspectorii RAR au constatat că 45,73% dintre acestea aveau gravitate și//. sau deficiențe tehnice periculoase, motiv pentru care au fost declarate neconforme”, relatează RAR într-un comunicat de presă publicat luni.

Potrivit sursei citate, cele mai multe neconformități au fost constatate la sistemul electric de iluminat-semnalizare (28,09%), emisii poluante (24,32%), osii, jante, anvelope și suspensii (13,51%) și parbriz, geamuri laterale. , fereastra (13,01%).

„Au fost depistate neconformități cu sistemul de frânare în 5,50% dintre autovehiculele verificate și în 1,71% din cazuri au fost probleme la sistemul de direcție. În urma măsurătorilor, s-a constatat că 1.589 de vehicule au depășit nivelul maxim admisibil al emisiilor poluante. Inspectorii RAR au identificat și vehicule în circulație cu defecte periculoase la sistemele de frânare, direcție sau osii și siguranțe.În cazul a 2.500 de vehicule s-a considerat că acestea prezentau un pericol iminent de accident.2,9% dintre vehiculele verificate au avut probleme legate de periodicitatea. inspecție tehnică – PIT fals, expirat sau anulat”, spune RAR.

„Registrul Auto Român a încadrat 6,65% din vehiculele verificate în trafic ca prezentând pericol iminent de accident, deoarece în cazul acestora s-au identificat deficiențe la sistemul de frânare, la sistemul de direcție, la osii și osii”, a spus sef sectie ITP -SPNV din RAR, Claudiu Mija.

El subliniază că „este foarte important ca inspecția tehnică periodică să nu fie considerată ca o primă verificare de întreținere a autovehiculului, ci ca acesta să fie supus unui control înainte de a merge la centrele de inspecție tehnică periodică, iar eventualele reparații să fie efectuate la ateliere autorizate din RAR”.

În urma verificărilor comune efectuate de RAR și Poliția Rutieră, în prima jumătate a anului 2022 au fost aplicate 12.869 de sancțiuni, 10.829 de acte de înmatriculare retrase, 121 de vehicule imobilizate și 181 de PIT-uri anulate.

În județul Vâlcea au fost verificate 771 de autovehicule în perioada indicată. Dintre acestea, 24,24% au prezentat diverse neconformități tehnice sau documentare și 4 au prezentat un pericol iminent de accident. Din totalul autovehiculelor oprite în trafic în acest județ, 4,19% din cazuri s-au constatat cu deficit de poluare și 2,08% aveau PTI-uri false, expirate sau anulate.

Articolul precedentROG Strix SCAR 17 Special Edition (G733CX): Performanța viitorului, disponibilă acum
Articolul următorO nouă centrală va fi construită pe locul fostei centrale electrice Oltchim. Ce capacitate va avea?