Prețul mașinilor noi oferite de dealerii din România a explodat în ultimii ani, pe fondul crizelor în lanț care afectează economia mondială.
Un alt motiv pentru creșterea prețului este obligația impusă producătorilor de a echipa mașinile noi cu cele mai noi reglementări de poluare.
Statisticile grupului Renault arată că mașinile noi au devenit cu 61% mai scumpe pe piața europeană din 2010 până în 2022.
Se ia drept referință anul 2010, anul în care a fost introdus standardul Euro 5 privind poluarea.
În 2014, prețurile au fost cu 17% mai mari decât în 2010;
În 2018 – costul mașinilor a ajuns la o creștere de 29%;
2021 – mai mult 48%;
2022 – prețuri în creștere cu 61% față de 2010, spune directorul general al Dacia.
Directorul de vânzări Dacia, Mihai Bordeanu, a detaliat motivele pentru care prețul mașinilor noi va continua să crească o perioadă.
«Depinde foarte mult de acest sfârșit de an, pentru că s-a mai adăugat o „binecuvântare”. Pe lângă criza componentelor electronice a mai fost și cea a creșterii prețurilor materiilor prime și materialelor și, pentru a nu rămâne doar două, a apărut recent criza logistică foarte gravă, așa că avem probleme cu transportul componentelor, pieselor. și mașini când sunt gata, când trebuie să fie transportate la dealeri. Lucrurile se complică puțin”, a spus Bordeanu într-un interviu acordat Profit.ro în cadrul Salonului Auto de la Paris, care a avut loc în perioada 17-23 octombrie.