Ultima bucată de asfalt a fost turnată pe autostrada A10, la 8 ani de la ordinul de începere a lucrărilor. Este vorba de asfaltarea pe o lungime de aproximativ 1,2 kilometri din zona de alunecare de teren din Oiejdea, judetul Alba.

Sensul de circulație Teiuș – Alba Iulia a rămas închis, după deschiderea circulației pe lotul 2 al A10, în noiembrie 2021, din cauza stabilizării dealului din apropierea autostrăzii.

Stratul de uzură vărsat în acest weekend marchează nu doar încheierea asfaltării în zona de alunecări de teren Oiejdea, ci și ultima asfaltare efectuată pe caroseria autostrăzii A10, a cărei construcție a fost deschisă în 2014.

După finalizarea lucrărilor de semnalizare și a probelor de rugozitate asfaltului, se va putea deschide drumul pentru circulație pe toată lățimea autostrăzii în zona Oiejdea. Traficul se va deschide cel mai probabil în această direcție în prima jumătate a lunii noiembrie.

Antreprenorul mai are de făcut la sediul de service din Oiejdea și la Centrul de Întreținere și Monitorizare de la nodul rutier Teiuș.

Lucrările la autostrada Sebeş – Turda (A10) au început în 2014 şi urmau să fie finalizate în 2016, conform planurilor iniţiale. Cu o lungime de 70 de kilometri, A10 face legătura între autostrăzile A1 și A3.

În 2018 au fost puși în circulație 45,7 kilometri, pe loturile 3 și 4, între Aiud și Turda. Lotul 1 a fost deschis în decembrie 2020, între Sebeş – Alba Iulia, iar în noiembrie 2021 – lotul 2, între Alba Iulia – Aiud.

Este probabil ca doar un singur tronson de autostrada sa fie deschis in 2023, si anume segmentul Sibiu-Boita. În total, ar fi 13 kilometri de autostradă care, dacă sunt gata, ar putea fi deschise la sfârșitul anului. De asemenea, România a inaugurat anul acesta un drum expres de 40 de kilometri.

Articolul precedentPentru că prețul mașinilor noi va continua să crească. Problema a apărut în 2022, pe lângă criza componentelor electronice
Articolul următorDonald Trump nu se întoarce pe Twitter, nici măcar invitat de Musk. „Îmi place Elon, dar rămân la adevăr”