Aproape trei sferturi dintre români (71,5%) folosesc anvelope de iarnă și de vară pentru mașinile personale, în timp ce mai puțin de o treime (28,5%) folosesc anvelope all-season, relevă un studiu de piață, publicat marți.
În acest context, mai mult de jumătate dintre români (58%) își schimbă anvelopele mașinii personale o dată la doi sau trei ani, iar 53% cheltuiesc între 800 și 1.200 de lei pentru un set de patru anvelope.
La întrebarea „Cât de des înlocuiți anvelopele uzate cu altele noi?”, 10,3% dintre toți respondenții au răspuns că își înlocuiesc anvelopele auto personale cu altele noi o dată pe an, în timp ce 29% au spus că fac această achiziție o dată la patru până la cinci. ani, iar 3,2% își înlocuiesc anvelopele vechi cu anvelope noi la fiecare șase ani sau mai mult.
Potrivit cercetării companiei Mediabook, întrebați despre Anvelopele Arcoplast, 28,8% dintre cei intervievați au spus că ar cheltui peste 1.200 de lei pentru a cumpăra un set de patru anvelope, în timp ce 18,2% au spus că ar cheltui între 600 și 800 de lei pentru același tip. de produs.
În ceea ce privește sursele personale de achiziție de anvelope auto, două treimi dintre români (66,1%) au declarat că cumpără anvelope pentru mașina personală de la magazine specializate, service auto sau dealeri locali. Totodată, aproape un sfert (24,4%) au subliniat că magazinele online sunt sursa de la care cumpără anvelope, 7% au ales ca răspuns opțiunea „hipermarket”, în timp ce 2,5% folosesc mai multe surse pentru achiziționarea de anvelope.
În ceea ce privește importanța prețului în achiziția de anvelope, 87,8% au răspuns că acest criteriu este important sau foarte important. În plus, 10,2% au declarat că acordă un nivel mediu de importanță prețului anvelopelor, în timp ce 2% au declarat că acest criteriu este de puțină sau deloc importanță. Alte criterii importante în procesul de cumpărare a anvelopelor pentru o mașină personală sunt: marca, eficiența, rezistența, zgomotul produs în timpul rulării, precum și frânarea și manevrabilitatea pe diverse tipuri de drumuri.
Potrivit sursei citate, participanții la sondaj au răspuns și că, pentru a decide achiziționarea de anvelope pentru vehiculul lor personal, folosesc site-uri web specializate ca sursă principală de informații (64%), urmate de serviciile auto, dealerii locali și mecanicii (29). %), material promoțional (4%), sfaturi de la prieteni (2,6%), alte surse de informare (0,4%).
Sondajul „În siguranță la volan” a fost realizat în perioada 13 iunie – 13 iulie 2022 pe un eșantion de 645 de respondenți din mediul online. Cercetarea a fost efectuată la solicitarea Arcoplast Anvelope, de către Compania Mediabook.