Unul dintre cei mai cunoscuți furnizori de energie din România nu mai prelungește contractele cu clienții pe perioade mai mari de patru luni. Oamenii sunt astfel nevoiți să caute noi furnizori după o perioadă scurtă de timp sau să accepte condițiile celui cu care au contract.
Mulți români cărora le-a expirat perioada de contract cu gigantul energetic spun că furnizorul le-a făcut doar alte oferte de până la 4 luni. Aici vorbim de consumatori casnici. Pentru firmele private nu se mai incheie deloc contracte.
Pe de altă parte, există unii furnizori care pur și simplu încearcă să-i convingă pe clienți să nu-și reînnoiască contractele cu ei.
Analistul energetic Andrei Ilaș, fondator și director de operațiuni al Cooperativei de Energie și fondator nrgi.ai, a explicat pentru Ziare.com ce anume îndepărtează furnizorii de clienți, literalmente din cauza reglementărilor pieței.
„Riscul de a fi reglementat este foarte mare avand in vedere schimbarile frecvente iar furnizorii risca sa se contracte in pierdere daca incheie contracte pe termen mai lung. Prin urmare, prin scurtarea contractelor, se protejeaza de eventuale reglementari adverse care pot avea un impact financiar negativ. impact”, a explicat Andrei Ilaș.
Iar dacă în cazul clienților casnici aceștia au opțiuni de câteva luni, marii consumatori sunt refuzați de la bun început.
„Aici este cu atât mai dificil pentru că volumele sunt mai mari, expunerea financiară este și mai mare și de aceea este prudent într-o perioadă de mare volatilitate să ai o atitudine numită „risk-off”, adică să nu contractezi și să protejezi existentul. capital pentru vremuri mai bune.
Este o situație dificilă pentru toată lumea, de la guvern, la furnizori, la populație și la industrie, dar reglementările ar trebui făcute puțin mai inteligente”, a spus expertul.
Această situație rezultă din volatilitatea reglementării.