Creșterea dramatică a prețurilor îi determină pe germani să-și strângă cureaua și să-și schimbe obiceiurile de consum, potrivit unui studiu de piață, citat de dpa.
Potrivit unui sondaj realizat de firma de cercetare de piata NielsenIQ, mai mult de jumatate dintre consumatorii germani (52%) spun ca si-au cumparat doar produse de prima necesitate recent. Datele au fost colectate într-un studiu de piață efectuat pe peste 10.000 de persoane.
Aproximativ 44% dintre respondenți au spus că acum elimină produsele „care sunt articole de divertisment sau de lux”, 31% au spus că au încercat să reducă vizitele la restaurante și să mănânce acasă mai des.
Aproximativ 30% dintre respondenți sunt de acord cu afirmația: „Fă cumpărături mai puțin”.
„Oamenii implementează și alte strategii de economisire. Ei compară prețurile mai des, acordă mai multă atenție ofertelor speciale, trec la produse mai ieftine, cum ar fi marcă privată de la lanțuri de retail sau cumpără mai des de la discounteri”, a explicat el expertul NielsenIQ Lothar Staiblin.
Mulți germani spun că încearcă să-și schimbe obiceiurile de băut, de exemplu înlocuind untul cu margarină și apa minerală cu apă de la robinet.
Potrivit sondajului, doar aproximativ 10% din populația germană nu este îngrijorată de inflație, în principal cetățenii cu venituri mari.