Toată lumea vorbește despre criza economică și inflație. Cheltuim mai mulți bani pe mâncare, energie, mașini, apartamente. În cazul ultimei categorii, mulți, mai ales cei care doreau să cumpere apartamente la preț avantajos, așteptau scăderea bruscă a prețurilor. Dar nu a mers așa, dimpotrivă.

În București, prețurile apartamentelor deja construite au început să crească în iunie. Un apartament cu 3 camere care vine undeva la 100.000 de euro. În plus, prețurile apartamentelor vechi cu trei camere din Capitală s-au apreciat în medie în iunie față de mai cu 0,7% sau 650 de euro și cu 2,1% sau 2.100 de euro față de iunie 2020, potrivit datelor de la consultanța imobiliară SVN România, citat de ZF.

Insa in lunile urmatoare preturile apartamentelor vechi nu au cunoscut o asemenea crestere, dimpotriva au scazut cu cateva sute de euro.

Unul dintre motivele pentru care apartamentele vechi rămân cu prețuri mari ar fi suspendarea Planurilor Urbanistice Zonale. Dezvoltatorii au încetat să construiască noi blocuri și cererea mare a menținut piața sus.

Analistul Adrian Negrescu este de părere că suspendarea Planurilor Urbanistice Zonale a fost o soluție bună pentru a proteja capitala de construcțiile haotice și ilegale, dar ar trebui făcut mai mult.

„Faptul că primăria capitalei a suspendat unele PUZ-uri riscă să creeze probleme dezvoltatorilor. Dar, pe de altă parte, să nu uităm că sunt multe exemple de construcție în zone verzi, blocuri lângă blocuri, decizii administrative în zonă urbană care congestionează și mai mult metropola.

Este o măsură cu două tăișuri. Pe de o parte afectează suprafața clădirii și pe de altă parte oferă o reorganizare administrativă necesară a capitalei. Este necesar ca Municipiul Capitalei să facă o radiografie a clădirilor, a șantierelor implicate după suspendarea planurilor urbanistice zonale. Să vedem unde putem interveni la timp pentru a debloca lucrurile, unde se respectă legea și unde practic îi putem ajuta pe dezvoltatori să nu piardă bani într-un moment în care sectorul construcțiilor este deja puternic lovit de inflație”, a explicat Negrescu.

Articolul precedentCare sunt cele șapte mașini finaliste ale competiției „Mașina anului 2023”? Anul trecut, premiul a fost câștigat de Kia
Articolul următorAplicația Scriptica, la 6 luni de la lansare: cu doar câteva clicuri, solicitări de lăsare, rapoarte sau aprobări de achiziție, implementate la cererea clientului