Potrivit cifrelor publicate de Asociația Producătorilor de Automobile Europeni (ACEA) marți, 18 octombrie, înmatriculările de mașini în Europa au crescut în septembrie, a doua lună la rând după o scădere a creșterii de 13 luni.

Piața auto din România a înregistrat un progres de peste patru ori mai mare decât media europeană, relatează Reuters.

Potrivit datelor ACEA, 1,049 milioane de mașini au fost înmatriculate în Uniunea Europeană, Marea Britanie și țările EFTA (Islanda, Liechtenstein, Norvegia și Elveția) în septembrie 2022, ceea ce reprezintă o creștere de 7,9% față de septembrie 2021. creștere și mai puternică, cu un avans anual de 9,6%. Toate piețele auto importante din UE (Germania, Franța, Spania și Italia) au înregistrat o creștere a înmatriculărilor, în frunte cu Germania și Spania, care au înregistrat o creștere de două cifre (14,1% și, respectiv, 12,7%), urmată de o creștere mai moderată din Franța (5). , 5%). și Italia (5,4%).

În România, înmatriculările de mașini au crescut cu 33,4% de la an la an în septembrie la 11.927 de unități, a patra cea mai mare creștere procentuală din Europa.

Tot în primele nouă luni ale acestui an, piața auto din România a înregistrat un avans de 7,9%, până la 95.276 de mașini, în timp ce vânzările de mașini în Europa au scăzut cu 9,7%, la 8.271 milioane, iar în UE au scăzut cu 9,9% până la 6,784 milioane de unități.

Dintre principalii producători de masă, vânzările liderului european Volkswagen au crescut cu 25,7% în septembrie, datorită creșterii puternice la Skoda (50,5%) și Audi (40,9%). Vânzările grupului Stellantis au crescut cu doar 0,3%, în timp ce creșterea vânzărilor de mașini marca Peugeot a fost compensată de o scădere a vânzărilor de mașini marca Jeep.

În ceea ce privește vânzările grupului Renault, acestea au scăzut cu 1,2%, până la 85.132 de unități în septembrie, în timp ce vânzările de mașini marca Renault au scăzut cu 8,7%, în timp ce vânzările de mașini marca Dacias au scăzut cu 11,3%, până la 37.009. unitati.

Articolul precedentRomânia a fost numită în funcția de conducere a filialei Mercedes-Benz din Ungaria
Articolul următorDoi șoferi au socotit cu prețul unei mașini electrice și altul cu combustibil, după creșterea prețurilor la energie. Ceea ce este mai rentabil