Uniunea Europeană a trimis luni lui Meta, compania-mamă a Facebook, o listă de obiecții la adresa afacerii sale de publicitate online Facebook Marketplace, o procedură oficială care ar putea duce la o investigație oficială, relatează CNBC.

Comisia Europeană, brațul executiv al UE, a declarat că a constatat că Meta a încălcat regulile antitrust ale UE prin denaturarea concurenței pe piețele de publicitate online.

Executivul UE a contestat conectarea lui Meta la serviciul Facebook Marketplace, care permite utilizatorilor să listeze articole de vânzare, cu o rețea socială personală, Facebook.

Lansat în 2016, Facebook Marketplace este folosit în 70 de țări pentru a cumpăra și vinde bunuri.

Comisia se teme că acest acord oferă Facebook Marketplace „un avantaj semnificativ în vânzări pe care concurenții nu îl pot egala”.

Margrethe Vestager, vicepreședintele Comisiei responsabil cu politica de concurență, a spus că legătura dintre Facebook și piață înseamnă că utilizatorii „nu au de ales decât să aibă acces la piața Facebook”.

„În plus, suntem îngrijorați de faptul că Meta a impus termeni și condiții neloiale, permițând Facebook Marketplace să utilizeze date de la serviciile de publicitate online concurente. Dacă sunt confirmate, practicile lui Meta ar fi ilegale în conformitate cu regulile noastre de competiție”, a spus Vestager într-un comunicat.

Tim Lamb, directorul de concurență al Meta pentru EMEA, a declarat: „Acuzațiile făcute de Comisia Europeană sunt nefondate. Vom continua să lucrăm cu autoritățile de reglementare pentru a arăta că inovarea produselor noastre este favorabilă consumatorilor și concurenței.”

Comisia a lansat o investigație asupra Meta în iunie 2021, analizând „posibilul comportament anticoncurențial al Facebook”.

Articolul precedentGonflabile în valoare de șase milioane de euro, cumpărate de IGSU. O „camera de izolare” costa cat un apartament
Articolul următorUn român cu salariul minim trebuie să economisească până la 51 pentru a-și cumpăra o mașină prin Rabla – studio