Volkswagen lucrează la o nouă pilă de combustie mult mai ieftină decât cele actuale și promite mașini cu hidrogen capabile să parcurgă 2.000 de kilometri cu un singur rezervor.
Volkswagen tocmai a depus o cerere de brevet pentru o nouă pilă de combustibil cu hidrogen care, pe lângă faptul că este mai ieftină decât cele actuale, potrivit creatorilor săi, va putea garanta mașinilor o autonomie de până la 2.000 de kilometri fără realimentare.
Această știre reprezintă o inversare a poziției obișnuite a Volkswagen față de hidrogen. În timp ce Elon Musk profită de orice șansă pe care o are, CEO-ul producătorului german Herbert Diess a negat potențialul hidrogenului ca sursă de energie pentru mașinile electrice într-un tweet postat în mai 2022.
Herbert Diess, directorul general, a spus:
Cu toate acestea, cererea de brevet pentru această nouă pilă de combustibil, care a fost dezvoltată împreună cu compania germană Kraftwerk Tubes, arată că Volkswagen nu vrea să rateze trenul cu hidrogen și lucrează la dezvoltarea acestei tehnologii.
Bateriile uriașe de mașini electrice sunt acumulatori de energie electrică care sunt eliberate în funcție de nevoile vehiculului. Pilele de combustibil cu hidrogen, dimpotrivă, sunt capabile să-și genereze propria energie electrică.
Pentru aceasta au nevoie de un rezervor de înaltă presiune care stochează hidrogenul sub formă de gaz – dacă ar fi lichid ar trebui să fie depozitat la temperaturi foarte scăzute – și o pilă de combustie care transformă hidrogenul în energie electrică.
Pilele de combustibil au, de asemenea, un anod și un catod similar cu bateriile. Hidrogenul intră prin anod și trece printr-o membrană de electrolit responsabilă cu scindarea hidrogenului (H2) într-un proton (H+) și un electron (e-). Un electrolit îi determină apoi să urmeze căi diferite către catod.
Electronii trec printr-un circuit extern creând un flux de electricitate – care transformă motorul mașinii – în timp ce protonii trec prin electrolit către catod. Acolo se combină cu oxigenul, care intră direct în catod, și cu electronul, producând apă și căldură. Cu toate acestea, celula de combustie de la Volkswagen și Kraftwerk aduce o întorsătură asupra materialelor utilizate în mod tradițional pentru membrane.