România ocupă, de asemenea, o poziţie de lider în Europa, pe lângă cea legată de numărul mare de accidente grave. Avem printre cele mai vechi flote auto de pe continent. Statisticile spun că, în practică, pentru o mașină nouă înmatriculată în 2021 au fost înmatriculate 3 mașini second hand.

Rapoartele autorităților române arată că zeci de mii de mașini second hand înmatriculate în România sunt atât de defecte încât prezintă un pericol iminent de accident.

În 2021, la PIT s-au prezentat peste 5,2 milioane de vehicule, în cadrul stațiilor de inspecție tehnică periodică autorizate de RAR Iar în 2021 au fost verificate tehnic în circulație 75.600 de vehicule. siguranța rutieră. 6,54% dintre vehiculele verificate tehnic în trafic prezentau un pericol iminent de accident. Dacă ne referim la numărul total de vehicule neconforme, 14% dintre acestea se aflau în pericol iminent de accident, potrivit raportului anual al poliției rutiere.

Totuși, avem și mașini noi și au un nivel foarte ridicat de siguranță. Experții spun însă că flota auto din România nu influențează atât de mult numărul de accidente pe cât am fi tentați să credem. Mai degrabă, cei care le conduc sunt responsabili pentru tragediile de pe drumuri.

„Orice producător auto este acum supus unor standarde de siguranță. Tocmai de aceea mașinile devin din ce în ce mai sofisticate, mai tehnologice și mai scumpe. Iar mașinile devin din ce în ce mai scumpe pentru că cercetarea costă bani, procesul de producție. Dar vreau să subliniez că orice sistem de siguranță auto, activ sau pasiv, este eficient până la o anumită viteză, până la o anumită dinamică a accidentului.

Doar pentru că cumpărăm o mașină foarte sigură sau foarte scumpă nu înseamnă că ne protejează și viața. Înțelegem, elementele de siguranță ne protejează viața ținând cont de câteva elemente foarte importante: viteză, impact (lateral, frontal), răsturnare etc.

Dar asta nu înseamnă că dacă iau o mașină sigură nu mă mai interesează nimic din jurul meu. În schimb, atitudinea unui șofer trebuie să se concentreze pe protejarea altor utilizatori ai drumului.

Nu o nouă flotă de mașini nu va reduce implicit numărul de accidente”, a explicat Sorin Ene, campion național la drifting, expert în siguranță rutieră, într-un interviu pentru Ziare.com.

Articolul precedentÎn 16 dintre portretele realizate, o tânără a fost dezbrăcată de aplicația Lensa AI. „Avatarurile mele au fost sexualizate în desene animate”
Articolul următorNoi creșteri ale ratelor de la 1 ianuarie. Soluțiile pe care le pot folosi românii care au credite bancare