Parlamentul a votat un proiect de lege care prevede scăderea vârstei minime pentru obținerea permiselor de conducere pentru categoriile C, CE, D și DE, anunțat marți, 13 decembrie, de președintele interimar al Senatului, Alina Gorghiu.
„Vești bune de la Parlament pentru transportatori! Partidul Național Liberal are soluția pentru a combate deficitul de forță de muncă a managerilor profesioniști din România. Am scăzut vârsta minimă pentru obținerea permisului de conducere pentru categoriile C, CE și D, DE Legea a fost aprobată astăzi de Parlament prin proiectul de lege pentru modificarea și integrarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr.195/2002 privind circulația pe drumurile publice”, a anunțat Alina Gorghiu.
El precizează că „Guvernul condus de PNB, în calitate de inițiator, și-a propus să vină în ajutor cu o soluție reală la deficitul actual de șoferi profesioniști de pe piața muncii, răspunzând în același timp nevoilor urgente ale companiilor de transport rutier din România în respectarea cerințelor Uniunii Europene”.
„Atât președintele interimar al Senatului, cât și vicepreședintele Camerei Deputaților, Florin Alexandru Alexe, au avut o serie de întâlniri cu reprezentanții transportatorilor din România în sprijinul adoptării proiectului legislativ prezentat deja în 2020. Mai mult, cererile de la Sindicatul Naţional al Transportatorilor Rutieri au jucat un rol important la adoptarea proiectului prin consultările care au avut loc cu preşedintele Senatului”, a spus Gorghiu.
Noile modificări oferă cadrul legal necesar pentru reducerea vârstei minime pentru obținerea permisului de conducere pentru categoriile C, CE, de la 21 de ani la 18 ani, respectiv de la 24 de ani la 21 de ani pentru categoriile D, DE, pentru titularii unei categorii B. permis de conducere cu condiția obținerii unui „certificat de competență profesională” (CCP).
„Industria transportului rutier din România se confruntă de mulți ani cu o criză a șoferilor profesioniști, care s-a accentuat pe fondul instabilității cauzate de pandemia de COVID, războiul din Ucraina și începerea aplicării Mobility 1. România se numără printre cele mai afectate țări, cu un deficit estimat de șoferi profesioniști de aproximativ 71.000 de posturi. (UE) 2018/645 al Parlamentului European și al Consiliului din 18 aprilie 2018. Până la data de 23 mai 2020, statele membre ale Uniunii Europene aveau obligația să pună în aplicare actele juridice și actele administrative necesare respectării directivei. ”, a adăugat senatorul.
În prezent, 17 țări din Europa au introdus deja astfel de modificări în ceea ce privește vârsta minimă pentru categoriile C, CE, respectiv D, DE. Printre aceste ţări se numără Austria, Germania, Danemarca, Estonia, Franţa, Grecia, Croaţia, Ungaria, Irlanda, Lituania, Olanda, Polonia, Cehia, Portugalia, Slovenia, Suedia, Marea Britanie, a mai spus Gorghiu.