Bucureștiul este unul dintre cele mai aglomerate orașe din lume. Potrivit unui clasament alcătuit de Global Congestion Impact, a fost chiar în fruntea clasamentului, în 2020, cu 134 de ore pierdute în trafic, iar viteza medie a vehiculelor a fost de 15 km/h.

Situația nu pare să se fi schimbat în bine. Străzile sunt din ce în ce mai înguste pentru mașini și timpul pierdut în trafic continuă fără încetare.

Am vorbit cu doi experți în infrastructură pentru a afla dacă există vreo posibilitate de trafic civil în București.

Horațiu Cosma, fost secretar de stat al Ministerului Transporturilor, este de părere că transportul în comun este salvarea traficului din București.

„Este un oraș extrem de dens și dacă fiecare locuitor conduce o mașină, pur și simplu nu există suficient spațiu fizic pentru toată lumea. Cât mai mulți bucureșteni ar trebui să-și lase mașinile acasă și să folosească biciclete, scutere, autobuze, troleibuze sau metrou, sau mersul pe jos daca este distante scurte. Exista si metroul. Am vazut ca trenul spre aeroport este folosit de multa lume, chiar si de la Mogoșoaia pentru ca are si statie acolo. Cred ca mai sunt solutii in aceasta zona.” Horațiu Cosma a explicat pentru Ziare.com.

Lărgirea drumurilor ar putea fi și o opțiune, acolo unde spațiul o permite, dar la un moment dat aglomerația le va prelua chiar și pe acelea.

„În vestul Europei, în orașele mari, se abandonează lărgirea drumurilor cu încă una sau două benzi pe sens. Suntem în situația în care cei care mănâncă mult se îngrașă și își pierd puțină centură. La un moment dat, spațiul create vor fi ocupate și de mașini care vor provoca aglomerație”, a spus Cosma.

Cel mai probabil, bucureștenii ar fi bucuroși să-și lase mașinile acasă și, mai ales, să nu-și facă griji cu privire la parcare atunci când merg la serviciu, la școală sau rezolvă diverse probleme din oraș. Dar transportul în comun nu oferă multe opțiuni în acest moment. Mijloacele de transport sunt extrem de aglomerate, inclusiv metroul, iar în cazul acestuia din urmă, deși este cel mai rapid, nu poate acoperi toate zonele Bucureștiului.

Articolul precedentMercedes reduce prețurile modelelor electrice cu până la 33.000 de dolari. Ceea ce a dus la o reducere masivă
Articolul următorMega scandal intern la Meta, compania-mamă a Facebook. Se spune că zeci de angajați s-au autentificat în conturi de utilizator