Industria transportului de marfă pierde o serie de avantaje în contextul blocării aderării României la spațiul Schengen, beneficii care ar fi avut un impact pozitiv asupra întregului mediu de afaceri, asupra multor companii locale care depind de importuri și exporturi și implicit de economie, arată unul dintre cei mai mari trei furnizori de servicii de transport și logistică din Europa.
„În contextul blocării aderării României la spațiul Schengen, industria transportului de marfă pierde o serie de avantaje care ar fi avut un impact pozitiv asupra întregului mediu de afaceri, asupra multor companii locale care depind de importuri și exporturi și implicit de „Economia românească”, citează DSV Road.
Compania estimează că aderarea la Schengen ar însemna o creștere medie a afacerilor sale de 20%, creștere care poate fi similară și la alte companii de pe piață și din sectorul transporturilor.
Prezența României în zona Schengen oferă o serie de beneficii industriei de transport local, precum eliminarea timpilor de așteptare la frontieră și creșterea capacității de transport și a volumului de mărfuri transportate, arată reprezentanții companiei.
În plus, eliminarea frontierelor ar crește numărul deplasărilor internaționale ale transportatorilor și ar reduce costurile cu combustibilul, având în vedere că timpul de așteptare al camioanelor la frontieră, care în prezent variază de la 24 de ore la 72 de ore, va dispărea în special la punctele de trecere a frontierei către Bulgaria (Calafat-Vidin si Giurgiu-Ruse), dar si catre Ungaria.
„Suntem încrezători că se poate lua o decizie favorabilă României în viitorul apropiat, în condițiile în care vor avea loc noi întâlniri la nivelul organismelor Uniunii Europene. Intrarea României în spațiul Schengen va avea efecte benefice imediate asupra transportului și logisticii locale. , accelerând dezvoltarea economiei locale. Este foarte important ca timpii de așteptare la graniță să se reducă semnificativ, ceea ce produce efecte în cascadă asupra întregii economii românești, pe care le simțim cu toții, atât companiile, cât și persoanele fizice”, spune Sergiu Iordache, conducere. director al DSV Road.
În prezent, România nefiind membră a spațiului Schengen, există o serie de efecte negative asupra industriei transporturilor, care sunt resimțite și de consumatori.
Depășirea timpilor zilnici de condus înregistrate de șoferi, consumul mai mare de combustibil în perioada de așteptare și întârzierile în livrarea mărfurilor către clienți duc la apariția unor probleme în aprovizionare sau în managementul unor procese de producție, precum și la creșterea costurilor. pentru clienții finali.